A legjobb vigasz

2015.12.04. 16:50

A sors kárpótolta a Ranga-Szőke kettőst a nyári veszprémi fiaskóért, akkor búcsúzni kényszerültek, most győzni tudtak a 20. jubileumi Mikulás Rallye-n. Olléék is mosolyogva konstatálták, hogy habár egy korszak lezárult, méltó módon búcsúztatták a Ford Fiesta S2000-st. A verseny közben Kovácsék csak abban bíztak, hogy az abszolút ötbe férjenek, ez olyannyira jól sikerült, hogy végül a képzeletbeli dobogó legalsó fokára állhattak a mitsubishis Maticsék és Maricsekék előtt.

A verseny végi nyilatkozatok:

Ranga Péter, Szőke Tamás (Skoda Fabia R5): „Ez jobb, mint amit vártam! Talán a sors kárpótolt egy kicsit a Veszprém raliért. Titkon sem reméltem a győzelmet, sajnálom hogy Friciék kiestek, velük azért más lett volna a helyzet. A harmadik gyorstól tudtuk hozni a tempónkat, és onnantól igazán gyorsak voltunk. Abszolút nem volt meleg helyzet és necces szituáció, úgyhogy sallangmentesen mentünk, viszont gyorsan. Nem tudtunk tesztelni, ennek hatását éreztem is az első két gyorson, nem voltam 100%-os, a harmadik szakasztól kezdve állt helyre a rend.”

Ollé Sándor, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000): „Ez egy méltó búcsú, szép eredménnyel köszöntünk el az autótól, ráadásul első abszolút futamgyőzelmünket is itt szereztük. Mint ahogy megszokhattunk, most is hoztam a formámat, egy korai rajt miatt 10 másodperces büntetést kaptam, egyszer pedig megforogtunk. Így a végére már kicsit visszavettünk a tempóból, ez a második hely ebben a komoly mezőnyben igencsak szép eredmény.”

Kovács Antal, Istovics Gergely (Ford Fiesta R5): „Harmadik helyen végeztünk, aminek nagyon örülök. Talán ez a legjobb eredményünk a Mikulás Rallye-n. Nagyon nehéz verseny volt, ennyire sok jó autóval és jó pilótával. Sajnos technikai gondunk akadt a végére, de szerencsére elhozott minket a célig.”

Matics Mihály, Zejda Viktória (Mitsubishi Lancer EVO IX.): „Mint bármelyik Mikulás Rallye, ez is nagyon jólesett, jó volt egy kicsit tét nélkül lemozgatni magunkat az év végén. Bár még lesz egy szilveszterünk is, de ez csak murva, erre van ez az autó kitalálva. Nagyon élveztem, annak ellenére, hogy defekt hátráltatott, kétszer estünk majdnem akkorát , mint az ólajtó. Ott már kicsit túlzásba vittem a lazaságot, azt már nehezen bírta el az autó. Az utolsó gyorson ráadásul valami széttört a váltónkban, szétment a váltóház, elfolyt az olaj. Lépésben jöttünk be, vigyázban ülve, hogy beérünk-e egyáltalán a célba vagy sem.”

Maricsek Miklós, Notheisz Ivett (Mitsubishi Lancer EVO IX. R4): „Meglepően sikeres volt számomra ez a verseny. Azt gondolom, hogy az elmúlt évek munkája meghozta a gyümölcsét. Álmomban se gondoltam, még reggel se, hogy egy ilyen erős mezőnyben, ilyen jó helyen tudunk végezni. A záró szakaszon egy defekt hátráltatott, a Bodolaiék szerencsétlensége miatt pedig átlagidőt kaptunk. Nagyon örülünk, ez egy csodálatosan szép mikulás ajándék.”

Lencse Zoltán, Szedő Csaba (Skoda Fabia R5): „Ez a második kör nagyon-nagy élmény volt. Most hallottam a csapattól, hogy hatodikak lettünk, ami egy extra töltet. Jól éreztük magunkat Csabival, jó volt a közös munka. Ez a kettős egy egyszeri alkalom, mert a navigátorom is pilótaként indult az idei Mikulás Rallye-n.”

Osváth Péter, Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer EVO IX.): „Valami mindig történik az utolsó gyorsaságin, ebben az évben sok mindent az utolsó gyorson buktuk el, pedig úgy számoltuk, hogy ha jók vagyunk akkor lehet hogy a dobogót is meg tudjuk csípni. De hát a raliban „ha” nincsen… Ágival egy év szünet után ültünk újra össze, sok újdonságot hozott, amit az elmúlt egy évben tanult. Azt gondolom, valamennyit gyorsultam is tőle, újabb kihívást jelentett.”

Eredménylista

Ranga rendületlen menetelése

2015.12.04. 15:00

Noha tegnap este dőlt el biztosra, hogy a Ranga-Szőke kettős egyáltalán indulni tud a 20. jubileumi Mikulás Rallye-n, ez a bizonytalanság cseppet sem látszott a skodás páros versenyzésén. Sőt, előnyét gyorsról-gyorsra tovább növelte… Az Ollé-Tóth páros autózásán is a könnyedség érződött, habár Ford Fiesta S2000-e felett eljárt az idő, ebben az erős mezőnyben is biztosan tartotta ezüstös pozícióját, a háromszoros bajnok Kazár Miklós előtt.

Ranga, Ollé, Kazár a sorrend

2015.12.04. 13:40

Már az Országos Rallye Bajnokság futamain is sokan felfigyeltek a fiatal tehetségre Ranga Péterre, aki az R5-ös Skodában szinte szárnyra kapott, ehhez a „kettőshöz” ráadásul egy tapasztalt navigátor Szőke Tamás is csatlakozott. Az újdonsült trió pedig menetel a győzelem felé, 10 másodpercre növelte előnyét Ollé Sasához képest. A Fordos kettős sem hagyja magát, szeretne élete első abszolút győzelmének helyszínéről méltón búcsúztatni az S2000-es Fiestát, ezúttal a második helyen tanyáznak. Egy újabb 10 másodperces időbüntetés ismét megkeverte a kártyákat a 20. jubileumi Mikulás Rallye-n, ezúttal a Kazár-Dallos kettős kapott 10 másodpercet egy lassító miatt, így négy gyorsasági szakasz után a harmadik helyre csúsztak vissza, Maricsekék, Osváthék és Maticsék elé.

A kiesők tábora is folyamatosan gyarapszik, Bodolaiék egy komolyabb bukta után, Bútor a technikai miatt, míg dr. Vargáék is egy esést követően kényszerültek a verseny feladására.

Ranga vezet az első kör végén (Nyilatkozatok)

2015.12.04. 13:00

Egy kiegyensúlyozott versenyzéssel és egy szakaszgyőzelemmel az első kör végére az élre ugrott az újonnan „összeült” páros, Ranga Péter és Szőke Tamás. Az örömautózásban jeleskedő Olléék két szakaszgyőzelemmel, egy második hellyel, no és egy korai rajtolásért kapott 10 másodperccel jelenleg a harmadik helyen állnak, csupán 0,1 másodperccel Kazárék mögött.

Ranga Péter, Szőke Tamás (Skoda Fabia R5): „Sajnos a pénteki teszten történt egy elektronikai zárlat az autóban, így nem tudtunk tesztelni. Tegnap este még az sem volt biztos, hogy egyáltalán rajthoz tudunk állni, kétszer utaztak ki a fiúk Csehországba alkatrészért, nem is aludtak semmit. Teszt nélkül is nekiálltunk a versenynek, ezt éreztem magamon az első gyorson, azonban a harmadik szakaszra már magunkra találtunk.”

Ollé Sándor, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000): „Alapvetően jól állunk, de az első gyors rajtját nagyon elrontottam, nem tudom hogyan, de berajtoltam, kaptunk 10 másodperc büntetést. A szakaszt megnyertük, szerencsére a másodikat is! Az autó nagyon jó, próbálom kiélvezni az utolsó Fiestás versenyünket. A harmadik gyorsasági is jól sikerült, azon egy abszolút második időt jöttünk. A pályák nagyon jók, nagyon szeretjük, ez az eredmény méltó befejezése lenne az autónak.”

Kazár Miklós, Dallos Ferenc (Ford Fiesta R5): „Nagyon jól éreztük magunkat, bár nem mentünk át a vízen padlón, mint ahogy tavaly Friciék tették, de lehet, hogy a második körre bevállalom. Az egyik szakaszon ráadásul hibáztam, túl nagy sebességgel érkeztem egy bal1-be, ami ledobott minket az útról. Összeteszem a két kezem, hogy nem volt ott egy rejtett árok, ami a lőtéren gyakran előfordul, ezzel a kis malőrrel 6-7 másodpercet veszítettünk.”

Botka Dávid, Szeles Péter (Citroen DS3 R5): „Nem sikerült túl jól az első kör, a nyitó szakaszon kinyílt a géptetőnk, a harmadikon pedig defektet kaptunk. Reméljük a szervizben mindent megoldunk, mert valami nincs rendben a kocsival, nem úgy megy, ahogy szokott.”

Kovács Antal, Istovics Gergely (Ford Fiesta R5): „Nagyon szeretjük ezeket a veszprémi pályákat, és ilyenkor télen még jobb rajtuk menni, mert jóval nagyobb a tapadás. A harmadik szakasz a kedvencünk, azon szoktunk a legjobban menni, illetve azon lehet a legnagyobb különbségeket kihozni. Addig óvtuk a gumikat, de ott sajnos defektet kaptunk, visszacsúsztunk a nyolcadik helyre, de valahogy feltornázzuk magunkat az első ötbe, anélkül nem megyünk haza.”

Lencse Zoltán, Szedő Csaba (Skoda Fabia R5): „Jól érezzük magunkat a kocsiban, igaz Csabit kétszer beraktam a fák közé, az első közös versenyünk tiszteletére. Nagyon csúszott a pálya, az aszfaltra rámenve hibáztam, azt a hátrányt visszük magunkkal.”

Spitzmüller Csaba, Bazsó Attila (Mitsubishi Lancer Evo X.): „A tegnapi buli miatt, nehezen ébredtünk, így 1 perc 40 másodperces büntetéssel kezdtük a napot, de ez a Mikulás Rallye… Egy buli, mi abszolút ezért jöttünk, hogy öröm autózzunk. Egyáltalán nem érdekel ez a büntetés, az idő, mindenhol keresztbe megyünk, nagyokat ugratunk és minden egyes kilométerét élvezzük.”

ifj. Érdi Tibor, Papp György (Skoda Fabia R5): „Nagyon élveztük az első kört, sok az újdonság, habár rögtön az első rajtot elrontottam, túl hamar elrajtoltam. A másodikon lefulladtam, a kislőtéren pedig kaptunk egy defektet, vigyázva az autóra szépen lassan kijöttünk. Nem keletkezett az autóban kár, úgyhogy már csak a részidőket tudjuk nézni.”

Szabó Gergő, Benkő András (Mitsubishi Lancer EVO IX.): „Jól éreztük magunkat, minden rendben volt. Jó újra ezeken a pályákon menni, rég mentem már itt. Nézegetjük az autókat, most nincsenek nagyon szabályok, mindenki azzal megy, amivel akar, nem tudni kinek milyen szűkítő van az autójában, úgyhogy leginkább csak az időket nézegetjük. Tőlük azért sokat kapunk, nyilván a srácoknak nagyobb a pályaismerete. Nem is feszítjük nagyon a határokat, jól szeretnénk érezni magunkat, és ez meg is van, mert élvezzük a versenyt.”

Ollé újabb szakaszgyőzelme

2015.12.04. 11:30

Az Ollé-Tóth kettőst nem vetette vissza 10 másodperces időbüntetése, sőt újabb szakaszgyőzelemmel mutatta meg, hogy még most is - fordos záró versenyén is- lehet vele számolni, jelenleg az abszolút 8. helyen áll. A helyi versenyzőknek számító Osváthék is a második szakaszra felébredtek, másodikként teljesítettek a komoly nézősereget vonzó jutasi körgyorson. Kazárék érkeztek harmadikként, majd a sort Bútor, Maricsek, Kovács folytatta.

A folyamatos adok-kapoknak köszönhetően, így Kazárék abszolútban az első helyre léptek, őket Bútorék, majd Maricsekék követik.

Ollé bekezdett

2015.12.04. 10:00

Az Ollé-Tóth kettős sokszor mondta már, hogy lecseréli szeretett Fiestáját, ez a pillanat előbb-utóbb eljön. A jubileumi Mikulás Rallye a búcsúfutam, amin rögtön be is kezdett, hiszen ő teljesítette leggyorsabban a nyitó szakaszt. Az abszolút elsőség azonban nem tartott sokáig, a korai rajtolásért 10 másodperces időbüntetést kapott, így az első helyről az összetett 12. pozíciójába került. Az összetett elsőség gyorsan a mitsubishis Matics-Zejda páros ölébe hullott. Várható volt, hogy a Mitsubishik jól teljesítenek, hiszen a szabályok megengedik, hogy nagyobb turbószűkítővel induljanak az idényzáró megmérettetésen.

A háromszoros magyar bajnok Kazár Miklós, Dallos Ferenccel az oldalán teljesítette a harmadik legjobb idővel a 20. TAXI4 Mikulás Rallye első gyorsasági szakaszát. A Ford Fiesta R5-tel csupán egy hajszállal, 0,4 másodperccel szorította le a „dobogóról” a nagy visszatérő Bútor-Tagai kettőst. Őt a szintén mitsubishis Maricsek-Notheisz páros követ, a fordos Kovács, majd skodás Ranga előtt.

Épphogy elindult a verseny, azonban kiesőkben most sincs hiány: a tavalyi győztes Turán-Zsiros kettős műszaki hiba miatt kényszerült az idő előtti búcsúra, csakúgy mint az Elek- Farkas duó vagy Hulmannék.

Mikulás Rallye a jubileum jegyében

2015.12.04. 09:00

Pontosan két évtizede, vagyis 20. alkalommal rajtol el a Veszprém környéki „bulifutam”, ahol már presztízs az elindulás. A 1996 óta zajló viadalon nemcsak az Országos Rallye Bajnokság résztvevőinek örömautózás, hanem az évközben külföldön versenyző párosoknak is, sőt ilyenkor azok a kettősök is autóba pattannak, akik év közben elfoglaltságaik miatt nem tudnak rajthoz állni.

A 20. TAXI4 Mikulás Rallye-n ezúttal 6 murvás gyorsasági szakaszt -65,5 km versenytáv, 185,6 kilométer össztáv- kell teljesítenie a szép számú mezőnynek. A szombaton szokásos menetrendben zajlottak az események, az adminisztratív és technikai átvételek után 99 páros kezdi meg a vasárnapi megmérettetést.

9 órakor Várpalotán indul a nap, majd a jutaspusztai körgyorssal folytatódik, míg a kört a kislőtéri szakasszal zárják, délben mindhárom gyorsaságin újra versenyzik a mezőny. Várhatóan 15 órakor gurul be az első autó a Veszprém Arénánál a verseny céljába.

Műsorfüzet 2016

2015 - videó formában

2015.12.13. 19:50