Emődi Balázs - Tőke Danival a jobb1-ben – nyolc év kihagyás után tér vissza a kedvenc versenyére, a Mikulás Rallye-ra, ahol egy komoly jubileumot készül megünnepelni. Emődi Balázzsal beszélgettünk.
Idén eddig nem láttunk titeket egyetlen Rally2-es versenyen sem. Miért éppen a Mikulás Rallye-t választottátok?
Nekem ez egy jubileumi futam lesz, mivel 2000-ben álltam legelőször rajthoz a Mikulás Rallye-n. Ennek idén van pontosan a 20. évfordulója. Ezalatt a két évtized alatt összesen kilenc Mikulás Rallye-n vettem részt, így lesz mit megünnepelnünk. Szeretem a murvát, éppen ezért olvastam szomorúan a 2021-es versenynaptár tervezetét, abban ugyanis nem láttam murvás versenyt a Rally2-nek. Ezt erősen furcsállottam, emiatt a jövő évi terveimet is át kell szerveznem. Bízok benne, hogy a napokban elénk tárt tervezetet még átgondolják az illetékesek mielőtt azt valóban véglegesítenék.
Ki lesz a navigátorod a Mikulás Rallye-n? Ez nem derült ki a nevezési listából.
Pályafutásom során eddig legtöbbször Szilágyi Misi barátom olvasta az itineremet. Ő több ember mellett ült már, bajnokokkal versenyzett együtt, profi navigátornak mondhatjuk a magyar mezőnyben. De ezúttal nem tud hazajönni a Mikulás Rallye-ra a korlátozások miatt, így egy másik barátom, Tőke Dániel veszi át a helyét a hétvégi futamon. Jövőre lehet, hogy Dani is visszatér a versenyzéshez.
Hogy áll az autótok, és mit lehet róla tudni?
Ha jól megnézzük, akkor az autónk igazából véletlenül került hozzám. Maricsek Miki vásárolta magának nosztalgiából ezt a Ladát, de a kocsi nem volt túlzottan jó bőrben. Megállapodtunk, ez alapján átkerült a garázsomba a Zsiguli, amit én teljesen felújítottam. Abban maradtunk Mikivel, hogy ő az aszfaltos versenyeken fog majd vele menni, én pedig kizárólag murván. Itt jött képbe a Rally2, mint ötlet, hogy próbáljuk ki a kocsit a Mikulás Rallye-n. Amikor beszélgetünk még akad kérdőjel az indulásunk körül, sok a teendőnk még néhány nappal a verseny előtt is az autóval. Műszaki vizsgáztatni kellett a Ladánkat, futóművet kellett állíttatni, nem volt egyszerű a hetünk eddig sem. Ez egy teljesen homolog, A csoportos, 2107-es Lada. Van olyan tervünk, hogy HTP-ztetjük az autót, azért, hogy Historic futamokra is alkalmas legyen a kocsi.
Milyen tervekkel álltok oda a Mikulás Rallye rajtjához?
Mi csak két helyen leszünk értékelve, mert felneveztünk az A-s autóval a P12-be, mivel nem akarunk beleszólni a 2WD kupában, a bajnoki címért küzdő versenyzőpárosok csatáiba. A P12-n kívül a Lada kupában vagyunk érdekeltek. Amennyire tudom a rajtunk kívül ide benevezett autók - a Foczkó Ákoséké és a Janovich Rolandéké - valódi űrhajók, melléjük sem lehet állítani a mi homolog A-s autónkat. A célba érkezés a célkitűzésünk. Pláne annak fényében, hogy az utolsó Mikulás Rallye-n, amin részt vettem, ott nem értünk célba. Ez 2011-ben történt, egy műszaki hiba állított meg, de előtte mindig sikerült teljesíteni a versenytávot. A pályák idén sem lesznek túlságosan kegyesek az autókhoz, főleg, ha belefutunk egy csapadékosabb napba. Az időjósok szerint elvileg nem kell esőre számítanunk, de szerintem száraz időben is mindenki roppant boldog lesz, aki átgurul majd vasárnap délután a célvonalon.
Rallye2.hu – Salánki Gábor